Enerji ve Madencilik Hukuku

Ruhsat ve izinlerin alınması ve enerji ve madencilik kanun, yönetmelik gibi düzenlemelerin müvekkiller ile paylaşılması.

Enerji ve Madencilik

Enerji ve maden sektöründe faaliyet gösteren şirketler açısından bu alanlarda gereken ruhsat ve izinlerin alınması ve enerji ve madencilik kanun, yönetmelik gibi düzenlemelerinden haberdar edilmesi hayati önem taşımaktadır. Bu alanlarda yaşanan gelişmeler göz önüne alınarak çeşitli enerji ve maden projelerinin finansmanı hakkında hukuki danışmanlık hizmeti alınması günümüzde neredeyse bir zorunluluk haline gelmiştir.

Enerji ve madencilik sektöründe faaliyet gösteren yerli ve yabancı şirketlerin yürürlükteki mevzuat hakkında bilgili olması, yaşanan yasal düzenleme değişiklikleri takip edilmesi oldukça önem arz etmektedir. Enerji yatırım süreçlerinde, Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu ve ilgili kamu kurumlarına yapılacak lisans başvurularına ilişkin süreçler titizlikle takip edilmeli, karşılaşılan sorunların çözümü amacıyla hukuki destek alınmalıdır. EPDK tarafından verilen kararlar ve idari işlemler aleyhine açılacak idari davalar konusunda da süreler göze alınarak hareket edilmelidir.

Termik, nükleer, hidroelektrik, jeotermal enerji ve yenilenebilir enerji kaynaklarının; kömür maden ve yataklarının kullanımına yönelik enerji tesislerinin kuruluşu, işletilmesi sırasında karşılaşılabilecek hukuki problemler ve kuruluş, işletme konusuna ilişkin sözleşmelerin hazırlanması konusunda hukuki danışmanlık almak büyük önem arz etmektedir. Özellikle elektrik üretimi ve madencilik konusundaki başvuru, yatırım ve teşvik mevzuatı takip edilmeli ve yatırımcılara bu konularda tam zamanlı danışmanlık hizmeti sunulmalıdır.

Enerji ve madencilik hukuku alanları arasında elektrik, rüzgar, doğalgaz ve güneş enerjisinin yanı sıra biyokütle, biyoyakıt gibi yenilenebilir enerji kaynakları alanında üretim, dağıtım ve finansmanı sayılabilir. Önem arz eden konular arasında enerji santralleri, petrol, gaz ve madenler sıralanabilir. Enerji sektöründeki sözleşmeler konusunda da özenle davranılmalıdır.

Bunlarla sınırlı olmamak üzere enerji ve madencilik alanında verilen hizmetler şöyle belirtilebilir

• Üretim paylaşım sözleşmeleri
  • Vergi dağıtım sözleşmeleri
  • Emission reduction purchase agreement